***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
سه‌شنبه 28 فروردین 1403 | 6 شوال 1445 | 16 آوریل 2024
»
»
»
کشف دو سیارک جدید توسط دانش‌آموزان هندی

کشف دو سیارک جدید توسط دانش‌آموزان هندی
پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 21:51 | شاخه : | منبع : ایسنا | 4097 بازدید | 0 دیدگاه
کشف دو سیارک جدید توسط دانش‌آموزان هندی
کشف دو سیارک جدید توسط دانش‌آموزان هندی
دو سیارک کشف شده توسط یک تیم چهار نفره دانش آموزی در هند، بزودی در فهرست رسمی اجرام آسمانی اتحادیه بین‌المللی نجوم (IAU)‌ قرار می گیرند.

دو تیم مختلف دانش آموزی در گورگن و دهلی نو موفق به کشف دو سیارک جدید شده اند که توسط شورای بین‌المللی علوم مورد تأیید قرار گرفته است. این دانش آموزان برای کشف این سیارک ها از داده های منحصر به فرد در منطقه خاصی از آسمان استفاده کرده و با کمک روش پیچیده ای موسوم به Astrometrica اقدام به رهگیری سیارک ها در تصاویر تلسکوپ ها کردند.

در این تحقیق از تصاویر تهیه شده از 32 تلسکوپ رصدخانه موسسه تحقیقات نجومی (ARI) آمریکا استفاده شد. نام 2013LS28 و 2013PR برای این دو سیارک جدید انتخاب شده اند و بزودی در فهرست رسمی اتحادیه بین المللی نجوم (IAU) جای می گیرند؛

این اتحادیه مسئول رسمی تأیید و نامگذاری اجرام آسمانی محسوب می شود. این کشف بخشی از پروژه مشارکت شهروندان هندی در طرح همکاری بین المللی در تحقیقات نجومی (IASC)‌ محسوب می شود.


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون