***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 31 فروردین 1403 | 9 شوال 1445 | 19 آوریل 2024
»
»
»
طوفان در حال پس‌روی غروب‌هنگام

طوفان در حال پس‌روی غروب‌هنگام
چهارشنبه 6 شهریور 1392 - 12:36 | شاخه : | مترجم : سوره صادقی | 55883 بازدید | 0 دیدگاه
طوفان در حال پس‌روی غروب‌هنگام
تندر بازگشتی به هنگام غروب - تصویر روز نجوم 6 شهریور 1392 A Retreating Thunderstorm at Sunset - APOD2013 August 28 Image Credit & Copyright: Alan Dyer (The Amazing Sky)

این چه جور ابری است؟ این ابر کومولونیمبوس در حال پس‌روی که بیشتر به نام ابر طوفانی شناخته می‌شود، یک جورهایی غیرمعمولی است زیرا به سمت جلوی آن نوعی برآمدگی غیرمعمول ابرهای سینه‌ای را دارد درحالی‌که در امتداد ابر به سمت آخر به‌طور همزمان دارد باران درست می‌کند. این عکس در میانه ماه ژوئن در آلبرتای جنوبی، در کانادا گرفته شده، ابر تصویرشده در آن به سمت شرق در حال دور شدن و خورشید در سمت غرب پشت دوربین در حال غروب است. در تصویر بالا رنگ‌های شدید غروب بر آسمان پل می‌زنند که به این عکس که همینطور هم ابری زیبا را تصویر می‌کند، سایه‌های تکان‌دهنده‌ای از رنگ‌های نارنجی و صورتی را بدهد. آسمان آبی رو به تاریکی پس‌زمینه عکس را پوشانده است. دورتر در  منتهاالیه راست می‌توان هلال افزاینده تربیع اول ماه را در حال طلوع دید.


مترجم : سوره صادقی
سوره صادقی عضو انجمن نجوم آماتوری ایران و دانش‌آموخته حقوق مالکیت فکری و فن‌آوری اطلاعات است. وی علاوه بر ترجمه در زمینه‌های مورد علاقه، در وبلاگ تخصصی اثر اصیل: حقوقِ هنر نیز می‌نویسد.


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون