***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
انسان تا کمتر از 15 سال روی خاک مریخ قدم می‌گذارد

انسان تا کمتر از 15 سال روی خاک مریخ قدم می‌گذارد
يكشنبه 3 شهریور 1392 - 12:22 | شاخه : | منبع : خبرگزاری مهر | 3713 بازدید | 0 دیدگاه
انسان تا کمتر از 15 سال روی خاک مریخ قدم می‌گذارد
انسان تا کمتر از 15 سال روی خاک مریخ قدم می‌گذارد
یک دانشمند ناسا اظهار داشت که انسان بین 5 تا 15 سال دیگر می تواند روی خاک مریخ قدم بگذارد.

آنیتا سنگوپتا مدیر پروژه در آزمایشگاه رانش جت ناسا مستقر در کالیفرنیا اظهار داشت: مأموریتهای انسانی آینده به مریخ از نظر علمی یک کار عملی و مهم است اما قسمت اعظم این مسئله به پشتیبانی مالی، تأمین منابع و اراده سیاسی بستگی دارد.

دکتر سنگوپتا که یک تیم از دانشمندان را که مریخ نورد کنجکاوی ناسا را ساخته اند هدایت کرده اظهار داشت: فناوری برای مدارگردها، فرود مریخ نوردها و مأموریتهای انسانی دارای برخی شباهتها هستند اما در عین حال با هم بسیار متفاوت هستند. از نظر تکنیکی می تواند شباهتهایی وجود داشته باشد، اما برای یک مأموریت انسانی باید فضاپیمایی در اختیار داشت که بتواند خود را با شتاب ایرودینامیکی فراصوت تطبیق دهد.

براساس اظهارات این محقق و پژوهشگر ناسا، سفرهای انسان نیازمند فضاپیمایی بزرگتر از کنجکاوی است. این درحالی است که کنجکاوی هم اندازه یک اتومبیل است.

این کارشناس مهندسی هوافضا ناسا که روی بخش فرود مأموریت کنجکاوی کار کرده در جمع خبرنگاران در هندوستان اظهار داشت که یکی از چالشهای متعدد پیش رو طراحی یک سیستم پاراشوتی برای فرود بود که بتواند تحمل بار سنگین تر را داشته باشد.

این دانشمند فضایی درحال حاضر پروژه ای را برای مشاهده یک پدیده جدید کوانتومی در یک ایستگاه بین المللی فضایی جدید مدیریت می کند.

وی گفت: مأموریت آزمایشگاه اتم سرد ناسا که حالت ماده را در میکروگرانش بررسی می کند در راه نصب یک ایستگاه فضایی تا سال 2016 است. هدف اصلی ساخت یک آزمایشگاه شناور در فضا است که آزمایشهایی را از طریق کنترل از راه دور از زمین انجام دهد.


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون