***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
گزارش برگزاری بیست و نهمین باشگاه نجوم رشت

گزارش برگزاری بیست و نهمین باشگاه نجوم رشت
چهارشنبه 20 آذر 1387 - 23:24 | شاخه : | نويسنده : سمانه باقری | 3767 بازدید | 0 دیدگاه
گزارش برگزاری بیست و نهمین باشگاه نجوم رشت
باشگاه نجوم رشت روز چهارشنبه/ 20آذر ماه/ 1387 درسالن سبز مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء ، با حضورمحترم بیش از یکصد و پنجاه تن ازمشتاقان به دانش ستاره شناسی برگزار گردید.
برنامه  با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سپس سرود ملی ایران آغاز شد.
مجری برنامه سارنیا باقری ،پس ازخوشامدگویی به حاضرین در سالن، ازارائه دهندگان مقالات برای ایراد سخنرانی دعوت نمود.
نخستین برنامه، قسمت اول سرگذشت یک ستاره بود که توسط زهرا امدادی ارائه شد. وی زندگی یک ستاره را به سه مرحله تولد، نوباوگی وبلوغ تقسیم نمود وبه تفصیل هریک پرداخت و واکنش های درون هسته ای در ستارگان را بررسی کرد .
سپس طناز پورمحمودی مقاله ای را با عنوان کوارک ارائه کرد. اودرباره انواع کوارک ونیروی کوارک توضیح داد وسپس جدولی ازانواع کوارک را معرفی نمود.
پس از آن گزارش تصویری نمایشگاه فضا که در روزهای 12و13 آبان، در دانشکده علوم انسانی دانشگاه گیلان، توسط گروه نجوم سها برگزار شده بود، نمایش داده شد.
در ادامه یوسف شعبانی مقاله ای را با عنوان تسلیحات فضایی ارائه کرد. وی ماهواره، این فناوری فضایی را عامل ایجاد شکاف درقدرت نظامی بین کشورهای صاحب این فناوری و فاقد این صنعت فضایی دانست ودرباره فناوری پرتاب ماهواره ، کشورهای دارای این فناوری و کاربردهای انواع ماهواره های نظامی در توان نظامی کشورها مطالبی بیان نمود.
سپس علی طوافی درباره ی رویدادهای آسمان دی ماه، صور فلکی، سیارات قابل مشاهده وموقعیت آنها در این ماه توضیحاتی ارائه نمود. همچنین وی بارش شهابی کوادرانتی در14 دی ماه را به علاقمندان نوید داد.
در پایان داوود همتی به سوالاتی که تحت عنوان خودآزمایی درطول برنامه دراختیار حاضرین قرارگرفته بود، پاسخ داد. خود آزمایی مبتنی برمطالبی بود که درباشگاه های گذشته در رابطه با مفاهیم پایه نجوم بیان شده بود.
باشگاه با قدردانی مجری از شرکت کنندگان در باشگاه این ماه به پایان رسید.
باشگاه نجوم رشت ، گردهمایی منجمان آماتور گیلانی است که با همکاری گروهها و موسسات نجومی گیلانی از قبیل انجمن علمی وپژوهشی نجم شمال/انجمن نجوم اکلیل شمالی/ انجمن نجوم سمپاد گیلان/ کانون نجوم سها همگام با سراسر کشوردرهرماه برگزار می شود.
باشگاه نجوم رشت از تمامی علاقه مندان به دانش، به ویژه ستاره شناسی دعوت می کند در این گردهمایی شرکت کنند.حضوربرای عموم آزاد است.


rasht.astroclub@gmail.comrashtastroclub.blogfa.com


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون