***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
شنبه 1 اردیبهشت 1403 | 10 شوال 1445 | 20 آوریل 2024
»
»
»
چوب حراج ناسا بر سکوهای پرتاب فضایی

چوب حراج ناسا بر سکوهای پرتاب فضایی
شنبه 2 شهریور 1392 - 12:37 | شاخه : | منبع : ایسنا | 3221 بازدید | 0 دیدگاه
چوب حراج ناسا بر سکوهای پرتاب فضایی
سکوی پرتاب 39A

سکوی پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی که برای برنامه شاتل فضایی استفاده می شد به همراه سه سکوی پرتاب متحرک در فهرست فروش ناسا قرار گرفتند.

سکوی پرتاب 39A ناسا در سال 1967 میلادی ساخته شده و از آن برای پرتاب موشک Saturn‌ در مأموریت های آپولو استفاده می شد و پس از آن از سال 1981 تا 2011 میلادی برای برنامه شاتل فضایی مورد استفاده قرار گرفت.

بازیافت این سکوی پرتاب عظیم 7.5 متری یا واگذاری به یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه هوافضا از جمله گزینه‌های مطرح شده در سایت ناسا عنوان شده است.

«تریسی یانگ» سخنگوی ناسا تأکید می‌کند: اولویت اصلی این آژانس، استفاده بالقوه از این سکوهای پرتاب توسط شرکت‌های خصوصی است.

ناسا دو پیشنهاد خرید سکوی پرتاب 39A را از دو شرکت خصوصی رقیب XCOR Aerospace و Stratolaunch Systems دریافت کرده است؛ «الون ماسک» بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس نیز تمایل دارد که این سکوی پرتاب را برای پرتاب موشک فالکون 9 و موشک سنگین فالکون خریداری کند.

شرکت تازه تأسیس BlueOrigin نیز تمایل خود را برای خرید این سکوی پرتاب چند منظوره اعلام کرده است.

با وجود پیشنهاد فروش سکوی پرتاب 39A، ‌ناسا قصد دارد سکوی پرتاب 39B‌ را برای پروژه جدید موشک سنگین SLS همچنان حفظ کند؛ نخستین پرتاب موشک SLS‌ برای سال 2017 میلادی برنامه‌ریزی شده است.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون