***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
فضا به همه تعلق دارد

فضا به همه تعلق دارد
يكشنبه 27 امرداد 1392 - 12:14 | شاخه : | منبع : همشهری آنلاین | 3566 بازدید | 0 دیدگاه
فضا به همه تعلق دارد
باز آلدرین (سمت راست)

باز آلدرین فضانورد سابق ناسا یکی از معدود افرادی است که شانس رفتن به کره ماه را داشته‌است و اکنون تلاش دارد تا امکان سفر به فضا را برای همه انسان‌ها فراهم آورد زیرا از نظر او فضا متعلق به همه است.

براساس گزارش CNN، بیش از 40 سال پس از فرود تاریخی انسان برروی ماه،‌ باز آلدرین اکنون به مشاور دولت آمریکا برای آینده برنامه فضایی و چگونگی قابل دسترس‌سازی روزانه فضا برای همه انسان‌ها در این کشور تبدیل شده‌است.

ناسا سال‌ها است که برنامه اکتشافات فضایی‌اش را به پیش برده‌است اما با ظهور شرکت‌های خصوصی مانند ویرجین گلکتیک و Space X که برروی پروازهای زیرمداری تمرکز دارند، به نظر می‌آید برنامه‌های دولتی و خصوصی در زمینه سفرهای فضایی درحال تفکیک شدن از یکدیگر هستند.

آلدرین می‌گوید بخش خصوصی خواهان بازگرداندن سرمایه‌اش و دستیابی به سود است. من فکر می‌کنم فراهم آوردن امکان سفر به ماه درخود سود اندکی داشته باشد. به گفته وی سوال مهم‌تر این است که مسافران این سفر چگونه باید انتخاب شوند؟ زمانی که این پرسش 25 سال پیش با حضور آلدرین مورد بررسی قرار گرفت،‌ واضح‌ترین پاسخ افرادی بودند که پول بیشتری در اختیار داشتند. اما در همان زمان سیستم قرعه‌کشی برای انتخاب این مسافران نیز مطرح شد که از نظر آلدرین این سیستم نیز می‌توانست سرمایه صرف شده را بازگرداند.

سیستم قرعه‌کشی می‌توانست بازگشت سرمایه‌ای که آلدرین در نظر داشت را تامین می‌کرد اما وی می‌گوید در آن زمان به دنبال پول سازی نبوده بلکه می‌خواسته فضا را هرچه بیشتر در دسترس انسان‌ها قرار دهد.

آلدرین امروزه بیشتر زمان خود را صرف سفرهای جاده‌ای، غواصی،‌نشست‌های بین‌المللی درباره فضا،‌ملاقات با اعضای کنگره و توسعه سازمان‌های غیرتجاری با هدف ایجاد تمرکز و توجه نسبت به فضا و دفاع از سفرهای فضایی مقرون به صرفه می‌کند. ماموریت آلدرین شاید برای سالها سفر به ماه بوده‌است،‌اما اکنون رویای بزرگتر سفر انسان به مریخ را در سر می‌پروراند، سفر انسان به جایی که تاکنون هرگز به آن قدم نگذاشته‌است.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون