***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 | 14 شوال 1445 | 24 آوریل 2024
»
»
»
تهدید بزرگتری در راه است

تهدید بزرگتری در راه است
يكشنبه 27 امرداد 1392 - 10:45 | شاخه : | نويسنده : علیرضا برادران | 3944 بازدید | 0 دیدگاه
تهدید بزرگتری در راه است
شهاب سنگی که امسال در شهر چلیابینسک در روسیه سقوط کرد

اختر شناسان هشدار دادند شهاب سنگی که امسال در شهر چلیابینسک در روسیه سقوط کرد احتمالاً اخطاری از جانب فضا بوده. مطالعات دانشمندان نشان می دهد این سنگ فضایی شاید علامتی باشد از احتمال خطری بزرگتر که زمین را تهدید می کند. به گفته آنان ممکن است تا ۲۰ شهاب آسمانی دیگر به سمت کره زمین در حرکت باشد.

در شش ماهه پس از اصابت شهاب سنگ به چلیابینسک، منجمان مشغول بررسی جنبه های مختلف آن بوده اند. این شهاب سنگ حدود ۱۰،۰۰۰ تن وزن داشته و با سرعتی بیش از ۱۷ کیلومتر بر ثانیه در حرکت بوده. همچنین مشخص شده نیروی حاصل از انفجار آن برابر ۴۶۰ هزار تن تی اِن تی بوده که به ساکنانِ محلِ برخورد، خسارات جانی و مالی وارد کرده.

چند محقق با استفاده از برنامه های رایانه ای، اقدام به یافتن مسیر مدار این شهاب سنگ به دور خورشید کرده اند. البته در عین حال به طور قطع نمی توان مسیر شهاب سنگ ها را مشخص کرد چراکه کشش های گرانشی و دیگر عوامل که بعضاً ناشناخته هم موجب تغییر مسیر آنها می شود؛ پس احتمال دارد اصلاً خطری در کار نباشد.

اما محاسبات انجام شده، وجود پیوندی پویا بین برخی موارد مد نظر ستاره شناسان را نشان می دهند. البته این نشانه ها به قدر کافی قابل اعتماد نیستند که بتوان ارتباطی قطعی بین شواهد موجود برقرار کرد و محققان کماکان در حال مطالعه و یافتن روابط احتمالی میان مشاهدات خود هستند.

به نظر شما چنین هشدارهایی تا چه حد می توانند جدی باشند؟ آیا این حادثه نادر بوده یا فکر می کنید در پی آن حوادث دیگری هم زمین را تهدید می کند؟

منبع: نارنجی



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون