***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 | 14 شوال 1445 | 24 آوریل 2024
»
»
»
رکوردشکنی فضانوردان روس در پیاده‌روی فضایی

رکوردشکنی فضانوردان روس در پیاده‌روی فضایی
شنبه 26 امرداد 1392 - 13:59 | شاخه : | منبع : ایسنا | 4274 بازدید | 0 دیدگاه
رکوردشکنی فضانوردان روس در پیاده‌روی فضایی
رکوردشکنی فضانوردان روس در پیاده‌روی فضایی
دو فضانورد روس، روز جمعه در مراحل آماده‌سازی الحاق آزمایشگاه فضایی جدید، بیش از هفت ساعت خارج از ایستگاه فضایی پیاده‌روی کردند.

«فئودور یورچیخین» و «الکساندر میسورکین» مهندسان پرواز روس روز جمعه 16 آگوست (25 اَمرداد) با خروج از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌، هفت ساعت و 29 دقیقه پیاده روی فضایی کردند.

این پیاده روی مرحله دیگری از مأموریت آماده سازی اتصال ماژول آزمایشگاه چند منظوره روسیه محسوب می‌شود که قرار است تا اواخر سال جاری میلادی به ISS ملحق شود.

این مأموریت که برای مسیریابی و نصب کابل اتنرنت انجام شد، یک ساعت از زمان برنامه‌ریزی شده طولانی‌تر شد؛ با انجام این پیاده‌روی، رکورد قبلی پیاده‌روی فضایی توسط فضانوردان روس که در سال 1990 میلادی و بمدت هفت ساعت و 16 دقیقه خارج از ایستگاه فضایی میر انجام شده بود، شکسته شد.

رکورد طولانی‌ترین پیاده روی فضایی بمدت 9 ساعت در سال 2011 میلادی توسط فضانوردان آمریکایی انجام شد.

مأموریت فضانوردان روس یک ماه پس از پیاده روی ناموفق «لوکا پارمیتانو» فضانورد ایتالیایی انجام شد که بدلیل نشت آب بداخل کلاه فضانوردی متوقف شد؛ محققان ناسا همچنان در حال بررسی علت بروز این مشکل هستند.

لباس فضانوردی «پارمیتانو» توسط ناسا تهیه شده است، اما فضانوردان روس در پیاده روی فضایی روز جمعه از لباس فضانوردی Orlan-MK که توسط روسیه طراحی شده است، استفاده کردند.

 



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون