پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 | 8 شوال 1445 | 18 آوریل 2024
ناسا به دنبال اسکان بشر در قمر اروپا

يكشنبه 20 امرداد 1392 - 09:55 | شاخه : | منبع : ایسنا | 7370 بازدید | 0 دیدگاه
ناسا به دنبال اسکان بشر در قمر اروپا

ناسا بر این باور است که قمر یخزده اروپا در مدار سیاره مشتری می‌تواند در آینده برای انسان قابل سکونت شود.

این سازمان اکنون به گروهی از دانشمندان ماموریت داده تا اهداف دقیق برای یک ماموریت بر سطح یخزده این قمر را بررسی کنند.

این محققان سه هدف اصلی را برای یک ماموریت آینده مشخص کرده‌اند که جزئیات آنها در مجله Astrobiology منتشر شده است.

هدف اول بررسی ماده غیر یخی قمر اروپا از حداقل دو عمق مختلف برای درک ترکیبات دقیق نمکها، مواد آلی و دیگر اجزای آنها است.

تمرکز دوم بر نقشه‌برداری ژئوفیزیک اروپا برای کاوش پوسته یخی و اقیانوس این قمر از طریق شیوه زلزله‌شناسی و سنجش مغناطیس خاک است.

در نهایت دانشمندان امیدوارند ارسال یک فضاپیما بر روی این قمر به آنها اجازه دهد تا زمین شناسی سطحی را در مقیاس انسانی مشخص کنند.

در ماه مارس دانشمندان جزئیاتی در مورد محکمترین شاهد تاکنون از وجود آب شور در اقیانوس عظیم مایع در زیر سطحح یخزده قمر اروپا ارائه کردند که به سمت سطح راه پیدا کرده بود. این شواهد باعث تقویت گمانه‌های پیشین در مورد وجود حیات در قمر اروپا شد.

این پژوهش نشان داده بود که یک تبادل شیمیایی بین سطح و اقیانوس وجود داشته که اقیانوس را به یک محیط غنی‌تر شیمیایی تبدیل کرده است.

به گفته محققان، این تبادل بدان معنی است که انرژی ممکن است به اقیانوس رفته باشد که از لحاظ احتمالات برای وجود حیات در آن اهمیت دارد.

دانشمندان همچنین بر این باورند که ترکیب اقیانوس قمر اروپا ممکن است کاملا شبیه اقیانوس‌های شور زمین باشد.

قمر اروپا برای اولین بار توسط ماموریت وویجر در سال 1979 و سپس توسط فضاپیمای گالیله در دهه 1990 آزمایش شد.

دانشمندان بر این عقیده هستند که علاوه بر اروپا، قمر انسلادوس نیز که در مدار سیاره زحل قرار داشته، می‌تواند قابل سکونت باشد.

تصاویر زمین شناسی سطحی قمر اروپا از فضاپیمای گالیله