***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403 | 13 شوال 1445 | 23 آوریل 2024
»
»
»
دوقلوها وارد تحقیقات فضایی شدند

دوقلوها وارد تحقیقات فضایی شدند
يكشنبه 20 امرداد 1392 - 09:32 | شاخه : | منبع : ایسنا | 5435 بازدید | 0 دیدگاه
دوقلوها وارد تحقیقات فضایی شدند
دوقلوها وارد تحقیقات فضایی شدند

آژانس فضایی آمریکا قصد دارد با استفاده از دو برادر دوقلوی فضانورد، تأثیرات تعاملات ژنی و گرانش بر روی بدن را بطور همزمان در زمین و فضا مورد بررسی قرار دهد.

در این مطالعه، از دو برادر دو قلوی فضانورد به نام‌های «مارک» و «اسکات کلی» استفاده می‌شود؛ «اسکات کلی» برای حضور یک ساله در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) در سال 2015 میلادی انتخاب شده است که نخستین اقامت 12 ماهه در فضا محسوب می‌شود.

در مدت مأموریت یکساله «اسکات»، «مارک کلی» فضانورد بازنشسته ناسا بر روی زمین حضور خواهد داشت و محققان ناسا در فواصل زمانی خاصی، عملکرد عصبی و فیزیولوژیکی دوقلوها را بطور همزمان در فضا و زمین مورد بررسی قرار می دهند.

«جان چارلز» از محققان ارشد ناسا تأکید می کند: این آزمایش نخستین نمونه بررسی جنبه‌های ژنتیکی در شرایط پرواز فضایی محسوب می‌شود و اطلاعات بدست آمده می‌تواند در سفرهای فضایی آینده بسیار کاربرد داشته باشد.

محققان امیدوارند با توجه به شباهتهای ژنتیکی این دو برادر فضانورد دوقلو، اطلاعات مفیدی از عملکرد بدن در شرایط گرانش صفر بدست آورند.

ناسا اعلام کرده است که این آزمایش در آینده تنها محدود به فضانوردان دو قلو نخواهد بود.

«اسکات» تاکنون بیش از 180 روز را در فضا سپری کرده است و «مارک» نیز در سال 2011 بازنشسته شد؛ این دو فضانورد دو قلو ماه فوریه سال 2014 میلادی 50 سالگی خود را جشن می‌گیرند.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون