*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 | 15 شوال 1445 | 25 آوریل 2024
»
»
»
وقتی فضانوردان به کمک پزشکان می آیند!

وقتی فضانوردان به کمک پزشکان می آیند!
دوشنبه 14 امرداد 1392 - 11:24 | شاخه : | منبع : باشگاه خبرنگاران جوان | 9572 بازدید | 0 دیدگاه
وقتی فضانوردان به کمک پزشکان می آیند!
وقتي فضانوردان به كمك پزشكان مي آيند!

پزشکان به تازگی برای تشخیص معیارهای سلامتی در شرایط وزنی و خلاء از فضانوردان کمک می گیرند و با توجه به وضعیت های مختلفی که آن ها پیدا می کنند سعی در کشف راه های جدید برای کمک به درمان بیماری ها دارند.

پزشکان در این طرح جدید وضعیت فضانوردان را در شرایط بی وزنی از جهات مختلف بررسی و اندازه گیری نموده و به وضعیت سلامت افراد روی کره زمین تعمیم خواهند داد.

گفتنی است، در این طرح فضانوردان از جهات مختلف از جمله تغییرات قلبی – عروقی در فضا و اینکه پروازهای فضایی چه تأثیراتی بر فیزیولوژی قلب و عروق آن ها خواهد گذاشت مورد بررسی قرار می گیرند.

همینطور فضانوردان از جهات دیگر مانند: نحوه عملکرد مغز در هنگام بی وزنی از جهت یادگیری و آموزش فنون جدید مورد بررسی قرار می گیرد

لازم به ذکر است که در این زمینه معیارها و پارامترهایی مانند حجم کار، روش و همینطور پارامترهای عملیاتی مانند روش کنترل، حساسیت به زمان، ریسک خطا و حساسیت کار مورد بررسی قرار داده می شود.

از دیگر موارد مورد بررسی، تأثیر نور مصنوعی و طبیعی بر عملکرد مغز و همین طور سروتونین خون فضانوردان و همین طور بررسی ساعت بیولوژیک بدن فضانوردان خواهد بود.

از دیگر موارد مورد بررسی، وضعیت استخوانی و اسکلتی فضانوردان است به این لحاظ که در اثر شرایط بی وزنی و نوع نشستن و خوابیدن در فضا دچار چه تغییراتی می شود و اینکه میزان تحصیل عضلات و یا از دست دادن حجم تراکم استخوانی تا چه میزان است.

دانشمندان امیدوار هستند تا موارد دیگری مانند اعصاب و روان، وضعیت رفتاری، تنفس و وضعیت حرکتی را نیز در مراحل بعدی روی فضانوردان بررسی نمایند.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون