***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
آزمایش موفق فرود فضاپیمای اوریون با دو چتر نجات

آزمایش موفق فرود فضاپیمای اوریون با دو چتر نجات
جمعه 4 امرداد 1392 - 14:06 | شاخه : | منبع : ایسنا | 6092 بازدید | 0 دیدگاه
آزمایش موفق فرود فضاپیمای اوریون با دو چتر نجات
آزمایش موفق فرود فضاپیمای اوریون با دو چتر نجات

کپسول اوریون به عنوان فضاپیمای سرنشین‌دار بعدی ناسا روز چهارشنبه(دوم اَمرداد) پس از یک پرواز آزمایشی با استفاده از دو چتر از سه چتر نجات خود با موفقیت در زمین فرود آمد.

این آزمایش دهمین نمونه از مجموعه مانورهای ناسا برای بررسی سیستم چترنجات اوریون بوده که در زمان شیرجه فضاپیما از میان جو زمین برای سفرهای بازگشت از فضا، سرعت آن را کند می‌کند.

اوریون برای انتقال فضانوردان به خارج از مدار پائین به سمت یک سیارک نزدیک، ماه و در نهایت مریخ طراحی شده است. این فضاپیما قرار است در سال 2014 اولین پرواز آزمایشی خود به فضا را تحت ماموریتی با عنوان آزمایش پرواز اکتشافی 1 انجام داده و اولین پرواز سرنشین‌دار آن برای حدود سال 2021 برنامه‌ریزی شده است.

در پرواز آزمایشی روز چهارشنبه یک نمونه پیش‌ساخت اوریون از هواپیمایی در ارتفاع 10 هزار و 700 متری جنوب غرب آریزونا به پائین پرتاب شد. این بالاترین ارتفاعی است که فضاپیمای اوریون تاکنون از آن به سمت زمین رها شده است؛‌ آزمایشات قبلی شامل رهاسازی کپسولهای تقلیدی اوریون از ارتفاع حداکثر 7600 متری بوده‌اند.

این فضاپیما به سه چترنجات برای کندتر کردن سقوط آن تجهیز شده اما تنها به دو چتر نیاز خواهد داشت.

در پرواز آزمایشی روز چهارشنبه، مهندسان خرابی یکی از چترهای نجات را برای اثبات کافی بودن دو چتر دیگر شبیه‌سازی کردند.

در پرواز آزمایشی 2014، کپسول اوریون بر روی یک موشک دلتا چهار برای دستیابی به فاصله 5800 کیلومتری از زمین و در مسافتی دورتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب خواهد شد. برای ماموریت‌های نهایی فضای عمیق آن، این فضاپیما توسط موشک سیستم پرواز فضایی ناسا که در حال حاضر در مرحله ساخت قرار داشته، پرتاب خواهد شد.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون