***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
چهارشنبه 29 فروردین 1403 | 7 شوال 1445 | 17 آوریل 2024
»
»
»
اَمرداد از راه رسید ...

اَمرداد از راه رسید ...
سه شنبه 1 امرداد 1392 - 14:07 | شاخه : | نويسنده : روابط عمومی | 5474 بازدید | 1 دیدگاه
اَمرداد از راه رسید ...
سیزدهمین سالروز آغاز فعالیت‌ انجمن نجوم آماتوری ایران گرامی باد.

امرداد یعنی جاودانگی و پایندگی و مرداد به معنای مرگ و نیستی است . اَمرداد از راه رسید.

ماه اوج قدرت گرمای تابستان که با صورت فلکی شیر و یا همان اسد معروف از آن یاد می‌شود و از سوی دیگر یاد آور تقویت بنیه نجوم آماتوری کشور و به نوعی گرما بخشیدن به محفل منجمان آماتور با تأسیس انجمن نجوم آماتوری ایران محسوب می‌شود.

مرکزی که بنیان‌های آن از میانه دهه 70 خورشیدی شکل گرفت و با تکیه به بیش از دو دهه تجارب نجومی قبل از این تاریخ از سوی بنیان گذار این مرکز، علیرغم آغاز فعالیت‌های غیر رسمی  نجومی در میانه دهه 70 خورشیدی، در اول اَمرداد 1380 رسماً با ثبت قانونمند، کاروان نجوم آماتوری مزین به نام با شکوه ایران شد و اَمرداد آن را جاودانه نمود.

مجموعه‌ای که تا پیش از آن چنین عزمی برای تأسیس آن یا صورت نگرفته بود و یا اگر اقداماتی از سوی پیشکسوتان محترم این علم آسمانی صورت پذیرفته بود به دلایل گوناگون از جمله رفتارهای انحصار طلبانه خاص جهان سوم به ناکامی کشیده شده بود. خداوند خواست تا انجمن نجوم آماتوری ایران باشد و از آن پس حرکت‌های نجومی رنگ و بوی خاصی یافت. شرایط تأسیس گروه‌ها و انجمن‌ها در پایتخت و سایر شهرهای کشور بیش از پیش تسهیل و راه برای دوستداران هموار شد، ضمن آنکه راهنمایی‌ها و آگاهی‌ها بخشی انجمن به علاقمندان و از همه مهمتر ایجاد انجمن نجوم آماتوری الگوی عملی برای سایر شیفتگان آسمان گردید.

دوره‌های متعدد نجومی با ارایه آموزش نجوم به هزاران نفر، برگزاری گشت‌های متعدد نجومی در داخل و خارج از کشور که بعضاً تخصصی و با رویکردهای خاص بوده است، ارایه اخبار گسترده نجوم در پایگاه‌های اینترنتی، خبرگزاری‌ها، رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری، که آن هم در جو رقابتی بر کیفیت و حتی پایین آوردن هزینه‌های این گرایش تاثیر مثبت گذاشت و کلیه این تسهیلات و منشا آن را جامعه منجمان آماتور فراموش نمی‌نمایند چرا که فقط به بیان این ظرائف نیازی نیست و اهل تأمل و تعمق قبل و بعد از ایجاد این مرکز کشوری را یا به یاد دارند و یا می‌توانند از راویان راستگوی این طریق عشق جویا شوند. آمارها نیز این موضوع را تایید می‌کنند.

امید است با افق‌های روشن پیش رو بتوان این علم آسمانی را بیش از پیش در میان مردم و علاقه‌مندان آسمان نهادینه کرده تا قادر باشیم رسالت آسمانیمان را انجام دهیم.



انجمن نجوم آماتوری ایران

اول اَمرداد 1392
روابط عمومی
انجمن نجوم آماتوری ایران


اشتراک گذاری در:

دیدگاه‌ها

آرين
(مهمان)
چهارشنبه 2 امرداد 1392 - 22:17

بنده هم به نوبه خودم سالروز شروع فعاليت انجمن را حضور تمامي دوستان علاقه مند به نجوم و مسئولان محترم انجمن تبريك عرض نموده و اميدوارم امسال سايت مفيد و پربارتان در رده اولين سايتهاي نجومي كشور قرار گيرد .

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون