***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 31 فروردین 1403 | 9 شوال 1445 | 19 آوریل 2024
»
»
»
بلندپروازی‌ها برای آوردن ماه در دستان مردم

بلندپروازی‌ها برای آوردن ماه در دستان مردم
شنبه 29 تیر 1392 - 10:42 | شاخه : | منبع : خبرگزاری مهر | 3095 بازدید | 0 دیدگاه
بلندپروازی‌ها برای آوردن ماه در دستان مردم
نصب تلسکوپ روی ماه/ بلندپروازی ها برای آوردن ماه به دستان مردم

دانشمندان قصد دارند با نصب تلسکوپی بر روی ماه تا سال 2016، "علم شهروندی" فضا را توسعه دهند.

دو شرکت خصوصی در حال مشارکت در پروژه ای هستند که طی آن یک تلسکوپ رادیویی برد بالا، روی ماه تا سال 2016 نصب شود و مردم روی زمین بتوانند از طریق اینترنت به مشاهدات آن دسترسی یابند.

شرکت Moon Express در تلاش برای ساخت روباتی برای فرود یک روبات بر روی ماه است و شرکت انجمن بین المللی رصد ماه ILOA نیز قرار است یک زمینه حضور دائمی بر روی ماه را فراهم آورد.

آنها قصد دارند نخست در سال 2015 یک تلسکوپ چشمی به اندازه یک جعبه کفش به نام  ILO-X را به ماه ارسال کنند. سپس در سال بعد از آن یک آنتن بشقابی دو متری نیز به آن بیفزایند.

این دو تلسکوپ ها از طریق اینترنت قابل دسترسی خواهند بود و امکان جستجوی علمی، پخش تجاری و آموزش کهکشانی قرن 21 و در کل علم شهروندی را از روی ماه فراهم می آورد.

این تلسکوپ ها با یکدیگر که "رصد بین المللی ماه" خوانده می شوند روی لبه دهانه ماه قرار می گیرند که از سطح، سه مایل ارتفاع دارد.

این نخستین ماموریت به قطب جنوب ماه خواهد بود که تجاری و همچنین آموزشی نیز هست. شرکت Moon Express همچنین قصد دارد تا کاوش هایی را در زمینه ذخایر معدنی و آب نیز بر روی تنها قمر زمین انجام دهد.

دکتر رابرت ریچاردز مدیر اجرایی Moon Express گفت: این ماموریت فرود تاریخی را بر روی منطقه کاوش نشده از ماه فراهم می کند که ممکن است غنی ترین ذخایر منظومه شمسی را در خود داشته باشد.

این شرکت در سال 2010 به عنوان یک شرکت تجاری منابع ماه راه اندازی شد و در حال حاضر برای توسعه کاوشگری که روی ماه فرود بیاید با ناسا همکاری دارد.

پیش بینی می شود این پروژه حدود 100 میلیون دلار هزینه بردارد.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون