***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 9 فروردین 1403 | 18 رمضان 1445 | 28 مارس 2024
»
»
»
ماموریت بعدی ناسا» یافتن حیات در مریخ

ماموریت بعدی ناسا» یافتن حیات در مریخ
چهارشنبه 19 تیر 1392 - 14:53 | شاخه : | منبع : ایرنا | 3002 بازدید | 0 دیدگاه
ماموریت بعدی ناسا» یافتن حیات در مریخ

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد: هدف ماموریت فضایی بعدی به کره مریخ، یافتن نشانه هایی از حیات بر روی این سیاره سرخ رنگ است.
جان گرانسفلد مسئول بخش علوم ناسا گفت: برای ما دو مسئله مطرح است یکی آنکه آیا مریخ محیط مناسبی برای حیات بشری است و دیگر اینکه آیا براستی حیات بر روی این سیاره وجود دارد یا خیر. 
وی افزود: کاوشگر مریخ پیمای ما به نام کنجکاوی به مسئله اول درباره مناسب بودن مریخ برای حیات پاسخ داده است و ما می دانیم مریخ محیط مناسبی برای زندگی است. 
گرانسفلد ادامه داد: اکنون باید پاسخی برای مسئله دوم بیابیم و به همین منظور ماموریت بعدی (مارس ۲۰۲۰) را به یافتن نشانه هایی از حیات بر روی سیاره سرخ اختصاص داده ایم. 
ناسا اعلام کرده است: کاوشگر فضایی که این بار به مریخ اعزام می شود در همان ابعاد کاوشگر مریخ پیمای کنجکاوی است ولی دستگاه ها و تجهیزات بسیار پیشرفته تری از جمله یک میکروسکوپ بسیار پیشرفته با خود حمل خواهد کرد. 
کاوشگر با استفاده از این میکروسکوپ می تواند از چیزهایی که دقیقا مورد نظر دانشمندان است نمونه برداری، تجزیه و آنها را در یک کپسول ذخیره کند. 
چنانچه نشانه هایی واقعی از وجود حیات در مریخ یافت شود، آنگاه ناسا در ماموریتی دیگر این کپسول را که حامل ۳۱ نمونه است، به زمین باز خواهد گرداند. 
برای اجرای ماموریت مارس ۲۰۲۰ بودجه ای حدود یک و نیم میلیارد دلار در نظر گرفته شده است که البته هزینه های پرتاب کاوشگر نیز به آن افزوده می شود.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون