***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 31 فروردین 1403 | 9 شوال 1445 | 19 آوریل 2024
»
»
»
تکنیک جدید برای پیش‌بینی شعله‌های خورشیدی

تکنیک جدید برای پیش‌بینی شعله‌های خورشیدی
يكشنبه 16 تیر 1392 - 14:41 | شاخه : | منبع : ایسنا | 2831 بازدید | 0 دیدگاه
تکنیک جدید برای پیش‌بینی شعله‌های خورشیدی
تکنیک جدید برای پیش‌بینی شعله‌های خورشیدی

محققان ایرلندی با بررسی هفت روش مختلف پیش‌بینی شعله‌های خورشیدی، تکنیک جدیدی را توسعه داده اند که از اعتبار و کارآیی بالاتری برخوردار است.

شعله های خورشیدی بصورت ناگهانی انرژی زیادی را از جو خورشید به شکل پرتوها و ذرات باردار الکتریکی به فضا پرتاب می کنند که این فوران ها بر آب و هوای فضا تأثیر گذاشته و می تواند باعث صدمه دیدن ماهواره ها، اختلال در سیستم های مخابراتی، ناوبری و خطوط برق شود.

محققان کالج ترینیتی دوبلین اعتبار هفت روش مختلف پیش بینی شعله های خورشیدی را در طول بازه های مختلف فعالیت خورشید مورد بررسی قرار دادند.

دو روش شامل استفاده از تصاویر ساختار لکه‌های خورشیدی بودند و پنج روش نیز استفاده از طیف‌های مختلف از پارامترهای میدان مغناطیسی شامل حداکثر قدرت میدان و کل شار را در بر می گرفتند که نتایج این مطالعه عدم اعتبار برخی از این روش ها را نشان داد.

دکتر «شوآن بلومفیلد» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می کند: مهمترین جنبه هر سیستم پیش بینی شعله های خورشیدی، تعیین زمان دقیق، نه تقریبی رسیدن ذرات باردار به سمت زمین و احتمال بی خطر بودن آنها است.

پیش‌بینی شعله‌های خورشیدی در بازه‌های مختلف فعالیت خورشید انجام می شود، اما محققان ایرلندی دریافتند که سیستم استاندارد پیش بینی، به سطوح فعالیت خورشید در بازه های زمانی مختلف بسیار حساس هستند.

در تکنیک جدید از سیستم TSS (آمار مهارت واقعی) بعنوان یک استاندارد جدید برای سیستم های پیش بینی شعله های خورشیدی استفاده شد؛ ‌این سیستم شامل کسر پیش بینی درست شعله های خورشیدی از تمام عودهای مشاهده شده منهای کسر هشدارهای کاذب از مشاهدات غیر عود خورشیدی است.

انجام مقایسه مناسب بین پیش بینی شعله های خورشیدی بدون توجه بین تعداد مشاهدات (از 50 تا پنج هزار پیش‌بینی) از مزیات این سیستم عنوان شده است.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون