** همه دعوتید: گروه آموزش کاربردی انجمن برای فراهم شدن امکان مشاهده ابرماه و ماه گرفتگی شامگاه چهارشنبه 11 بهمن در خانه ستاره شناسی تهران واقع در انتهای بلور استاد معین برنامه ویژه ای را برگزار و امکان رصد و عکسبرداری از این پدیده را با تلسکوپ برای عموم علاقمندان فراهم خواهد نمود.**
 يكشنبه 1 بهمن 1396 | 4 جمادي الاول 1439 | 21 ژانويه 2018
حمله سیاه چاله ها به کهکشان همسایه ما!

شنبه 8 تير 1392 - 18:40 | شاخه : | منبع : باشگاه خبرنگاران جوان | 11291 بازدید | 1 دیدگاه
حمله سیاه چاله ها به کهکشان همسایه ما!
سیاه چاله ها گودال های پر جرمی هستند که نور نیز از آنها عبور نمی کند .و به بیان ساده همه چیز را می بلعند با وجود اینکه این جاروبرقی‌های کیهانی برای ساکنان زمین تهدیدی ندارند اما رصد تعداد بی شماری از آنها در نزدیک‌ترین کهکشان به کهکشان راه شیری باعث شگفتی اخترشناسان شده‌است .

طبق بررسی های انجام شده در حال حاضر 26 سیاه‌چاله جدید در‌کهکشان آندرومدا که همسایه کهکشان راه شیری است کشف شده و با توجه به یافته های قدیمی و جدید تعداد سیاه چاله های این کهکشان به 35 سیاه چاله اعلام شده است.

کشف تعداد زیادی سیاه‌چاله در اندرومدا احتمالا با نزدیکی این کهکشان با راه شیری در ارتباط است زیرا کشف سیاه‌چاله برای دانشمندان زمینی در خارج از راه شیری در این فاصله بسیار راحت است و تحیقیاتی که انجام شده نشان می دهد این سیاه چاله ها درحال مکیدن مواد این کهکشان به درون خود هستند.

دایانا