***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 9 فروردین 1403 | 18 رمضان 1445 | 28 مارس 2024
»
»
»
ناسا به بخش‌های مرموز خورشید سرک می‌کشد

ناسا به بخش‌های مرموز خورشید سرک می‌کشد
شنبه 8 تیر 1392 - 16:23 | شاخه : | منبع : همشهری آنلاین | 11126 بازدید | 0 دیدگاه
ناسا به بخش‌های مرموز خورشید سرک می‌کشد
ناسا به بخش‌های مرموز خورشید سرک می‌کشد
ناسا تصمیم دارد با ارسال تلسکوپی جدید به بخش خارج از دسترس خورشید، منطقه مرموز میان سطح خورشید و اتمسفر خارجی آن را رصد کند.
براساس گزارش CNN، موادی که در این بخش از خورشید که به کروموسوفیر شهرت دارد، در حرکتند درجه حرارتی درحدود 10 هزار درجه فارنهایت تا 3.5 میلیون درجه فارنهایت دارند که این درجه حرارت متناسب به نزدیک بودن آنها به سطح خورشید متفاوت است.

ناسا معتقد است تلسکوپ IRIS این سازمان که روز پنجشنبه در مدار مورد نظر قرار گرفت، برای مطالعه برروی نحوه حرکت، چگونگی کسب انرژی و داغ شدن این مواد در کروموسفیر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. درواقع این تلسکوپ برای نمایش دادن جزئیات بیشتری از کروموسفیر به سوی خورشید پرتاب شده‌است.

عاملی که موجب افزایش حرارت کرونای خورشید می شود بیش از 50 سال است که به شکل معمایی علمی باقی مانده‌است. اطلاعاتی که در ماموریت‌های پیشین جمع‌آوری شده‌است نشان می‌دهند که یکی از منابع این حرارت میدان مغناطیسی است که سرتاسر خورشید را پوشانده است.

دانشمندان از آن رو به لایه کروموسفیر نیز علاقمندند که بیشترین حجم امواج فرابنفش که زمین و آب‌و هوای آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند،‌ از این لایه ساطع می‌شوند. اطلاعاتی که توسط تلسکوپ IRIS جمع آوری می‌شود به اطلاعاتی که از سطح و اتمسفر خارجی خورشید به دست آمده افزوده خواهند شد.


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون