***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 | 14 شوال 1445 | 24 آوریل 2024
»
»
»
دومین آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین

دومین آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
شنبه 8 تیر 1392 - 11:59 | شاخه : | منبع : ایرنا | 3461 بازدید | 0 دیدگاه
دومین آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
دومين آزمايشگاه فضايي چين در مدارزمين قرارمي گيرد

مدیربرنامه فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد که این کشور به تلاش های خود برای توسعه و ساخت آزمایشگاه فضایی ادامه می دهد و قصد دارد در سال ۲۰۱۵ تجهیزات مربوط به آزمایشگاه فضایی تیانگانگ ۲ را درمدار زمین قرار دهد.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، وانگ ژاویائو پس از فرود موفقیت آمیز فضاپیمای شنزو ۱۰ در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ماموریت ۱۵ روزه شنزو ۱۰ در راستای هدف چین و برنامه فضایی سرنشین دار این کشور انجام شد و به دنبال این موفقیت، آزمایشگاه فضایی تیانگانگ ۲ درمدار زمین قرارمی گیرد. 
مدول شنزو ۱۰ ساعت ۸:۰۷ دقیقه صبح چهارشنبه پنجم تیرماه به وقت محلی در منطقه مغولستان داخلی چین به زمین نشست.هدف از انجام این ماموریت آزمایش بیشتر فناوری هایی طراحی شده برای پهلوگیری و حمایت از اقامت فضانوردن در فضا و استفاده از فناوری های جدید مرتبط با ساخت ایستگاه فضایی در آینده است. 
در جریان این ماموریت پانزده روزه ، شنزو ۱۰ دو بار به صورت خودکار و دستی در کنار آزمایشگاه فضایی در حال چرخش تیانگونگ ۱ پهلو گرفت. 
سه فضانورد سرنشین شنزو ۱۰ مدت ۱۲ روز را در آزمایشگاه تیانگونگ ۱ سپری کردند و در آنجا آزمایش های پزشکی و فنی انجام دادند و از آنجا برای فضانوردان روی زمین درمورد اصول فیزیک بنیادی سخنرانی کردند. 
مدیر برنامه فضایی سرنشین دار چین در مورد ساخت ایستگاه فضایی سرنشین دارافزود: ساخت ایستگاه فضایی سرنشین دار چین طبق طرح و برنامه انجام می شود و متخصصان فضایی چین قصد دارد در سال ۲۰۱۸ یک مدول تجربی از ایستگاه فضایی را در مدار زمین قرار دهند.ایستگاه فضایی سرنشین دار چین سال ۲۰۲۰ ساخته می شود. 
وانگ ادامه داد: پیش از ساخت این ایستگاه فضایی تجهیزات مربوط به آزمایشگاه فضایی به همراه فضاپیما های باری و سرنشین دار و مواد و تجهیزات مربوط به حمل و نقل فضانوردان در مدار زمین قرار خواهند گرفت . 
آزمایشگاه فضایی تیانگانگ ۱ بیش از ۶۰۰ روز است که در فضا در حال چرخش است . این مدول اولین گام برای ساخت یک ایستگاه فضایی دائمی در آینده به شمار می رود. 
از زمان انجام نخستین ماموریت فضایی سرنشین دار در سال ۲۰۰۳، چین ۱۰ فضانورد و۶ فضاپیما به فضا فرستاده است.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون