*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 | 15 شوال 1445 | 25 آوریل 2024
»
»
»
ارسال نخستین ربات فضانورد سخنگو به فضا

ارسال نخستین ربات فضانورد سخنگو به فضا
جمعه 7 تیر 1392 - 12:50 | شاخه : | منبع : ایسنا | 4796 بازدید | 0 دیدگاه
ارسال نخستین ربات فضانورد سخنگو به فضا
ربات فضانورد سخنگوی Kirobo

ربات فضانورد سخنگوی Kirobo تا ماه آینده راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد شد.

سفر این ربات فضانورد اگرچه یک رویداد تاریخی فضایی محسوب نمی‌شود، اما علاوه بر سرگرمی فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌، یک دستاورد فناوری شناخته می‌شود.

ربات فضانورد Kirobo بخشی از پروژه ربات کیبو (Kibo)‌ محسوب می‌شود؛ ارتفاع این ربات انسان نمای سخنگو تنها 34 سانتیمتر است، چراکه برای انجام فعالیت‌های فیزیکی طراحی نشده است و وزن آن تنها یک کیلوگرم است.

این ربات سخنگو پروژه مشترکی با همکاری مرکز تحقیقات فناوری و علوم پیشرفته ژاپن، دانشگاه توکیو، شرکت Robo Garage‌ و شرکت تویوتا موتور است.

طراحان ربات فضانورد با حضور در جمع خبرنگاران در توکیو، توانایی‌های این ربات برای محاوره با انسان و پاسخ به پرسش‌های مختلف را به نمایش گذاشتند؛ این ربات بر پایه کیت رباتیک Robi طراحی شده که براحتی در شرایط گرانش صفر عمل کرده و از توانایی تشخیص چهره و درک احساسات برخوردار است.

«یوریچیکا نیشیجیما» مدیر پروژه Kirobo‌ تأکید می‌کند: روسیه نخستین فضانورد جهان از کشور روسیه بود، آمریکا نیز نخستین انسان را راهی ماه کرد و اکنون ژاپن نخستین ربات فضانورد با قابلیت برقراری ارتباط گفتاری با انسان را راهی فضا خواهد کرد.

ربات فضانورد چهارم آگوست (13 مرداد) از مرکز فضایی تانگاشیما آژانس اکتشافات فضایی ژاپن بوسیله موشک H-IIB راهی فضا خواهد شد.

پس از رسیدن به ایستگاه فضایی، نخستین کلمات توسط ربات فضانورد در فضا گفته می‌شود، اما بدلیل صحبت کردن ربات Kirobo به زبان ژاپنی، نخستین تجربه ارتباط گفتاری ربات- انسان در ماه دسامبر (آذر ماه) و همزمان با رسیدن فضانورد ژاپنی « کویچی واکاتا» انجام خواهد شد.

نام این ربات از کلمه Kibo به معنای امید (در زبان ژاپنی) گرفته شده است.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون