***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 31 فروردین 1403 | 9 شوال 1445 | 19 آوریل 2024
»
»
»
نکوداشت استاد بهرام عکاشه

نکوداشت استاد بهرام عکاشه
چهارشنبه 5 تیر 1392 - 11:45 | شاخه : | منبع : ایسنا | 12848 بازدید | 0 دیدگاه
نکوداشت استاد بهرام عکاشه
استاد بهرام عکاشه

مراسم پاسداشت نیم قرن تلاش و خدمت استاد بهرام عکاشه به دانش زلزله شناسی در ایران، فردا در سالن دکتر شریعتی کتابخانه حسینیه ارشاد برگزار می‌شود.

در این مراسم که به مناسبت بیست و سومین سالروز زلزله 31 خردادماه منجیل برگزار می‌شود، استاد عکاشه پیرامون بحث لرزه خیزی در ایران سخنرانی می‌کند.

حضور عموم علاقمندان در این مراسم که از ساعت 10 تا 12 روز پنج شنبه ششم تیرماه برگزار می‌شود، آزاد است.

دکتر بهرام عکاشه، پیشگام برجسته دانش زلزله شناسی در ایران و از اساتید پیشکسوت موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران است.

استاد عکاشه در سال 1315 هجری شمسی در شهر مسجد سلیمان به دنیا آمد. پس از گذراندن دبستان و دبیرستان در زادگاه و اهواز در خرداد 1334 موفق به دریافت دیپلم ریاضی شد.

در مهر ماه همان سال، تحصیل فیزیک را در دانشگاه تهران شروع کرد و پس از اخذ لیسانس فیزیک در خرداد 1338 در دی ماه همان سال به عنوان دانشجوی بورسیه مبادله ای عازم آلمان شد. پس از گذراندن دوره های زبان در بهار 1339 در دانشگاه صنعتی اشتوتگارت به تحصیل فیزیک و ژئو فیزیک مشغول شد و دروس مقدماتی زلزله شناسی را نزد پروفسور هیلر (همکار سابق پروفسور گوتنبرگ رئیس مؤسسه ژئوفیزیک فرانکفورت) گذراند.

با بازنشسته شدن پروفسور هیلر، تحصیلات خود را نزد شاگرد وی پروفسور برگهمر در شهر فرانکفورت ادامه داد. وی تحصیلات فوق لیسانس و دکتری خود را با گذراندن دروس فیزیک، ژئوفیزیک، زمین شناسی و هواشناسی به انجام رساند و در پاییز 1348 موفق به کسب درجه دکتری ژئوفیزیک شد. عکاشه چند ماه بعد برای خدمت به کشور بازگشت و کار خود را در مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران شروع کرد.

وی در سال 1354 به رتبه دانشیاری و 10 سال بعد به درجه استادی دانشگاه تهران نائل شد. عکاشه که سال‌ها رییس بخش زلزله‌شناسی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بود، پس از بازنشستگی از دانشگاه تهران که به درخواست خود وی صورت گرفت، ریاست گروه ژئوفیزیک و دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال را بر عهده گرفت.

دکتر عکاشه چهل سالی است که مکررا نسبت به خطر وقوع زلزله در تهران هشدار داده و از طرفداران تغییر محل پایتخت به منظور به حداقل‌رساندن تلفات ناشی از زلزله احتمالی است.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون